xtecat BiN gmail BiN Accés moodle Accés weeras Accés clickedu

Experiència d'aprenentatge - Servei en llengua Estrangera


©2014 - Institut de BRUGUERS | Tots els drets reservats

L’Institut Bruguers s’adhereix al projecte Sharing to Learn pel curs 2014-15 i que ja compta amb cinc anys d’implementació i amb gairebé una quarantena de centres de les poblacions d’Esplugues de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Castelldefels, Sant Esteve Sesrovires, Castellví de Rosanes, Collbató, el Bruc, Esparreguera, Viladecans, Gavà i Sant Climent de Llobregat.

Objectius


©2014 - Institut de BRUGUERS | Tots els drets reservats

L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre alumnat de diferents etapes educatives i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitar l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals a l’alumnat participant.
A més a més, altres objectius vinculats al projecte són:

  • Millorar la competència oral comunicativa de l’alumnat.
  • Promoure els entorns d’aprenentatge lingüístic no matern a partir de les interaccions personals entre poblacions escolars de l’entorn.
  • Implementar metodologies d’aprenentatge-servei que permetin apropar l’alumnat de secundària a valors propis de la vida en societat.
  • Afavorir actituds de compromís i respecte que ajudin a construir un entorn més humà.
  • Possibilitar el treball i l’intercanvi de centres i docents de primària i secundària.
  • Afavorir al voltant d’aquesta activitat mecanismes de progrés i participació entre els implicats del projecte: alumnes, docents, centres, famílies.

Alumnat participant


L'alumnat que participa en aquesta experiència aprenentatge-servei és:

Centres de primària:
Alumnes de qualsevol nivell educatiu.
El centre decidirà en quin nivell o nivells prioritzarà l’ajut de l’alumnat de secundària.

Centres de secundària:
Alumnat amb molt bon nivell de llengua anglesa, de 4t d’ESO o 1r de batxillerat, anomenats Language Assistants (LA).

L’alumnat de secundària assistirà un cop a la setmana per la tarda als centres de primària i col·laborarà amb el professorat especialista a desenvolupar la competència oral en llengua anglesa i a fomentar una actitud positiva vers l’aprenentatge d’aquesta llengua i la seva cultura. Per tant, les seves funcions seran:

  • Donar suport a l’expressió oral, a la conversa.
  • Afavorir el diàleg i els intercanvis orals en anglès.
  • Dinamitzar tasques de descoberta de vocabulari i expressions habituals.
  • L’alumne/a que dóna suport a la conversa ha d’emprar només la llengua anglesa davant de l’alumnat. Cal donar instruccions senzilles i clares, vocalitzar adequadament i tenir un ritme i velocitat adequat a l’alumnat receptor.
  • Cal triar amb molta cura el vocabulari a utilitzar i la llargada i complexitat de les frases i expressions.
  • Repetir i reforçar les idees, els conceptes o el vocabulari.
  • Confirmar amb preguntes que l’alumnat segueix i comprèn les exposicions.
  • Ajudar-se en la comunicació amb gestos, sons, objectes, pòsters, dibuixos, materials multimèdia, materials audiovisuals, etc.

GeneAjGvminesGvelbruguersGvTV


Ves al principi