Institut de Bruguers
C/ Jaume I, 4 | 08850 Gavà (Barcelona)
Tel. 936 621 639 | Fax 936 625 059
insbruguers@xtec.cat
Durant el curs 2014-15 es va començar el pla d’impuls a la lectura que té com a objectiu general fomentar el gust per la lectura. Aquest pla en torn al qual hem estat reflexionant durant el curs passat i que va ser aprovat per claustre i informat al consell escolar forma part del projecte lingüístic del centre.
Això comportarà que cada dia, després del pati (11'15 a 11'45h), dedicaran mitja hora a llegir (11'45 a 12'15h).
Els llibres objecte de lectura els hauran de portar de casa i hauran de romandre sempre en la motxilla. Poden agafar llibres de la biblioteca particular, de la biblioteca pública o prestats de companys, amics, etc. És molt important que, des de casa, es potenciï aquesta activitat que creiem molt rellevant pel futur acadèmic i personal dels nostres alumnes.
Algunes orientacions que donarem als alumnes en torn a la tipologia de lectures són:
Aquest projecte es troba emmarcat dins del pla lingüístic del centre (LIC).
Va se aprovat per claustre el 27 de juny de 2014 i el consell escolar va ser informat de la seva implantació el dia 2 de juliol de 2014. Durant el curs 2013-14 es va modificar el projecte LIC del centre i com a punt més destacat d’aquestes modificacions el claustre ha reflexionat sobre la possibilitat d’incorporar un pla d’impulsió a la lectura com activitat més rellevant.
El resultat ha estat la implementació d’aquest pla que pretén fomentar el gust per la lectura del nostres alumnes.
Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig
Educació secundària
Article 26.2. [...] A fi de per promoure l'hàbit de la lectura s'hi dedicarà un temps a totes les matèries.
Article 113.3. [...] Les biblioteques escolars han de contribuir al foment de la lectura i que l'alumne accedeixi a la informació i a altres recursos per a l'aprenentatge de les àrees i matèries i es pugui formar en l'ús crític d'aquests recursos.
Decret 143/2007, de 26 de juny
Article 7.5. Els centres fomentaran la lectura en totes les matèries, com a factor bàsic per el desenvolupament de les competències bàsiques i per l'adquisició dels objectius educatius de l'etapa.
Article 8.2. En totes les matèries es treballaran la comprensió lectora, l'expressió oral i escrita, la comunicació audiovisual, les tecnologies de la informació i la comunicació, i l'educació en valors.
Article 8.5. Els centres podran organitzar programes de reforç per afavorir l'èxit escolar per a l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge que accedeix a l'educació secundària, d'acord amb el que estableix el decret d'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària a aquests efectes.[...]