Cultura Digital - Comunicació
Objectius:
- Aconseguir el seguiment d'un alt percentatge de les famílies a través de les diferents plataformes de l'escola, el web, Twitter, Facebook, Instagram i els grups de difusió de Whatsapp.
- Estendre el coneixement de tots els espais del web a les famílies.
- Donar a conèixer la majoria de les activitats docents del centre a les famílies.
- Fer arribar tots els avisos i informacions a les famílies en format digital i tendir a la supressió del format paper.
- Empoderar els alumnes en l’ús del correu electrònic i la xarxa docent Google Classroom i de les diverses Google Apps.
- Facilitar als alumnes espais de temps per a l'ús d’ordinadors per assegurar la igualtat d’oportunitats en relació amb la comunicació digital.
- Facilitat als alumnes dispositius i connectivitat per a reduir al màxim la bretxa digital.
Presència a la xarxa
La presència de l'escola a Internet es vehicula a través del WEB del centre, el Facebook, l'Instagram i el Youtube.
Totes les famílies han de signar una autorització drets d'imatge i digitals al principi de la seva escolaritat. En cas contrari, l'infant en qüestió no pot aparèixer en cap publicació de l'escola.
Web
- El web de l'escola és http://www.insbruguers.cat/
- Hi ha diferents apartats, que s'accedeixen a través del menú.
- Es publiquen articles en relació amb les activitats més destacades dels alumnes de l'escola. Els articles poden anar acompanyats per fotografies, carrusels de fotos, i/o vídeos.
- No publiquem primers plans dels alumnes. Tots tenen autoritzacions de drets d'imatge.
Facebook
- El compte de l'escola és https://www.facebook.com/INSBruguers/
- Les publicacions són fotografies, fotomuntatges o vídeo muntatges del dia a dia de l'activitat escolar.
- No publiquem primers plans dels alumnes. Tots tenen autoritzacions de drets d'imatge.
- La publicació serà tasca gestionada des de coordinació pedagògica.
Youtube
- El compte de l'escola és Institut de Bruguers https://www.youtube.com/user/InsBruguers
- Els vídeos pujats al compte són d'activitats, concerts, festes, etc.
- No publiquem primers plans dels alumnes. Tots tenen autoritzacions de drets d'imatge.
- Els vídeos s'editen, afegint encapçalament, música (si cal) i crèdits.
- La persona encarregada de pujar contingut és el coordinador TAC.
CORREU ELECTRÒNIC
- El correu electrònic de les famílies es recollirà a principi de curs i cada tutor/a en tindrà un llistat per a utilitzar-lo si el necessita només amb l’usuari del tutor o especialista.
- L'escola només donarà a les famílies el correu del centre i cada mestre el seu i tots seran públics al gSuite de l'escola.
- Els alumnes utilitzaran el correu del domini i les eines Google sempre amb comptes exclusius per al treball d’escola prèvies autoritzacions a principi de curs. Aquestes seran anotades a les agendes i arxivades fins a l’extinció dels comptes. Exemple: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
- Els correus dels alumnes estan gestionats i administrats pel coordinador TAC de l'escola i la adminitració. Els alumnes només poden enviar i rebre correus dins del domini.
- Les famílies han de signar una autorització per l'ús de serveis i recursos digitals a Internet.
- L'usuari i la contrasenya són donats des de l'escola i no es poden canviar. En cas de pèrdua u oblit, es podrà recuperar, ja que els correus de tot l'alumnat estan en una unitat compartida on només hi tenen accés els mestres.
- Els correus electrònics dels alumnes es poden instal·lar als mòbils personals.
- L'administrador suspendrà el correu del domini de qualsevol alumne si en fa un mal ús d'aquest.
- L'administrador és el coordinador TAC, encarregat de generar els correus d'escola, tant d'alumnes com de mestres i personal d'administració.
VIDEOCONFERÈNCIES
- L'aplicació Google Meet és el mitjà oficial per dur a terme les videoconferències.
- Actualment, ni els mestres ni els alumnes poden gravar les videoconferències; però si es pogués, només estaria accessible pels mestres i amb el consentiment dels participants.
- Els alumnes només poden participar (amb el correu d'escola) en videoconferències creades dins del domini.
- Protocol per un bon ús:
- Tenir la càmera sempre oberta.
- No es pot gravar ni fer fotos de participants sense permís.
- El micròfon ha d'estar en silenci, només s'obrirà quan tinguem el torn de paraula.
- Ens hem de vestir curosament.
- El xat només és per dubtes o intervencions.
- Quan entrem saludem i quan acabem ens acomiadem.
- Tanquem la sessió després del mestre.
GRUP DE WHATSAPP
- L'institut usa un grup d’informació de Whatsapp, per famílies.
BONES PRÀCTIQUES
- Ús d’un llenguatge inclusiu i per la igualtat de gènere.
- Sociogrames i dinàmiques de cohesió interna
- Autoavaluació i coavaluació de l’alumnat (rúbriques, graelles).
- Reunions individuals des de tutoria (preferentment en format presencial).
- Entrevistes amb famílies.
- Elaboració i compartició de l’informe escolar sobre el progrés acadèmic.
COMUNICACIÓ AMB L'ALUMNAT
Canals digitals
- Reunions d’inici de curs presencial.
- Entrevistes amb les famílies meet o presencial (còpia digital): Guardar el registre en PDF a la carpeta compartida.
- Correu electrònic @insbruguers.cat: Correu domini propi de cada nivell per a les famílies i l’alumnat.
- Google Workspace: Entorn de treball, d’aprenentatge col·laboratiu de l’alumnat i per a l’EVA.
- Mòbils a l'aula: Els mòbils no seran permesos a l'aula, excepte quan la docència així ho requereixi per a activitats puntuals (NOFC: "El centre no es farà responsable dels objectes personals no relacionats amb l'activitat de l'escola.")
- Documentacions relacionades pròpies del centre:
- Addenda a les NOFC sobre l'ús de dispositius
- Compartició carpetes alumnes: document
COMUNICACIÓ ENTRE DOCENTS
Canals digitals
- Reunions i assemblees: reunions inici de curs, entrevistes amb famílies, reunions de delegats, cicle, claustre, consell escolar (preferentment en format presencial).
- Correu corporatiu xtec (oficial) I @Iinsbruguers.cat de direcció al conjunt de la comunitat educativa i per informacions de rellevància i/o prescriptives. Valorar l’impacte de l’enviament de missatges en horari no lectiu (programació d'enviaments). Article 88 sobre el Dret a la desconnexió digital en l’àmbit laboral, de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- E-valisa (oficial): per a la tramesa de documents dins de l’administració a través de mitjans electrònics, en cas de requerir registres d’entrada.
- Documentacions relacionades pròpies del centre:
- Addenda a les NOFC sobre l’ús de dispositius mòbils
Bones pràctiques
- Ús d’un llenguatge inclusiu i per la igualtat de gènere.
- Jornades de portes obertes per a la presentació del PEC a la comunitat educativa.
- Pla d’acollida digital d’alumnes, mestres i famílies.
- Col·laboració amb les famílies en el conjunt d’activitats del centre, processos participatius, festes i consell escolar.
Formació permanent
- Disposar de tutorials de formació per facilitar l'assoliment de competència docent.
- Establir cursos de formació en centre i de centre.
- Organitzar formacions entre iguals amb assessorament de la comissió digital (TAP).
- Participar de la responsabilitat personal i de l’autoexigència professional.
- Incorporar recursos externs i interns per a la millora de les competències digitals.
COMUNICACIÓ AMB LES FAMÍLIES
Canals digitals
- Difusió informacions amb les famílies: telèfon mòbil/ fixe, web, correu electrònic direcció (amb còpia al claustre), calendari de tasques escolars, comunicats, difusions de l’Ajuntament.
- Reunions: reunions inici de curs, entrevistes personals. Totes les entrevistes amb les famílies han de quedar enregistrades en format digital (PDF) a final de curs i a disposició del centre.
- Disposar d’espais i canals de comunicació per intercanviar experiències i pràctiques.
- Aprofitar els recursos de l’entorn.
- Difusió de bones pràctiques amb l’entorn.
- Col·laboració amb entitats i organismes del municipi.
- Publicació al web nodes de la documentació relacionada.
- Documentacions relacionades pròpies del centre:
- Addenda a les NOFC sobre l'ús de dispositius