Institut de Bruguers
C/ Jaume I, 4 | 08850 Gavà (Barcelona)
Tel. 936 621 639 | Fax 936 625 059
insbruguers@xtec.cat
A l'Institut de Bruguers s'ofereixen dues modalitats:
En cadascuna de les modalitats es poden cursar diferents itineraris segons l'agrupació de les matèries.
MODALITAT | Itineraris |
Matèries de modalitat 1r | Optatives Anuals Franja 1 | Optatives Anuals Franja 2 |
Optatives Anuals |
---|---|---|---|---|---|
Ciències i Tecnologia | 1. Tecnològic |
|
Química I Psicologia Formació i Orientació Personal i Professional Dibuix Tècnic I Programació Món Clàssic Francès Alemany |
Reptes Científics Actuals (Biologia i Geologia) Matemàtica Aplicada Representem Teatre (Creació Literària) Projecte Buchenwald Programació |
Reptes Científics Actuals Robòtica Periodisme -Revista Bruguers Ciutadania Política i Dret Biomedicina Religió (Trimestres 2 i 3) |
2. Ciències |
|
||||
3. Biosanitari |
|
MODALITAT | Itineraris |
Matèries de modalitat 1r | Optatives Anuals Franja 1 | Optatives Anuals Franja 2 |
Optatives Anuals |
---|---|---|---|---|---|
Humanitats i Ciències Socials | 4. Ciències Socials |
|
Química I Psicologia Formació i Orientació Personal i Professional Dibuix Tècnic I Programació Món Clàssic Francès Alemany |
Reptes Científics Actuals (Biologia i Geologia) Matemàtica Aplicada Representem Teatre (Creació Literària) Projecte Buchenwald Programació |
Reptes Científics Actuals Robòtica Periodisme -Revista Bruguers Ciutadania Política i Dret Biomedicina Religió (Trimestres 2 i 3) |
5. Humanístic-Filològic |
|
Distribució de les matèries comunes al Batxillerat:
1r BATXILLERAT | 2n BATXILLERAT |
---|---|
Llengua catalana i literatura (2h) |
Llengua catalana i literatura (3h) |
Se'n han de triar 6, de les quals 5 han de ser de la modalitat escollida:
Modalitat de Ciències i Tecnologia | Modalitat d'Humanitats i Ciències socials | Modalitat d'Arts |
---|---|---|
Biologia I i II |
Economia |
Aquesta modalitat no s'ofereix en el nostre centre. |
En una franja de les matèries de modalitat, s'ofereixen com a optatives:
És la nota que utilitzaran les universitats per a l'adjudicació de les places als estudis en què el nombre de sol·licituds superi les places ofertades.
S'obtindrà sumant a la nota d'accés (mitjana ponderada del 60% de la nota d'expedient de batxillerat i el 40% de la qualificació global de les PAU) les dues millors qualificacions de les matèries superades en la fase específica, degudament ponderades.
Incorporarà les qualificacions de les matèries de la fase específica només en el cas que estiguin vinculades a la branca de coneixement dels estudis que es volen cursar.
L'avaluació del procés d'aprenentatge de l'alumnat de batxillerat ha de ser contínua i, alhora, global i diferenciada segons les matèries, de manera que es tinguin en compte tant les particularitats dels elements singulars del currículum com la seva coordinació i coherència.
Els centres educatius han de fer públics els criteris d'avaluació concretats en el projecte educatiu i els que s'aplicaran en l'avaluació dels aprenentatges i per a la promoció de l'alumnat. L'alumnat i els pares, mares o tutors legals, quan aquest sigui menor d'edat, han d'estar informats des del començament del curs d'aquests criteris.
El professor o professora de cada matèria és qui decideix, al final del curs, si l'alumne o alumna n'ha superat els objectius, prenent com a referent fonamental els criteris d'avaluació. Els resultats de l'avaluació de cada matèria s'han d'expressar mitjançant qualificacions numèriques de zero a deu sense decimals. Es consideren superades les matèries amb qualificació igual o superior a cinc.
En el cas de les matèries amb continuïtat en els dos cursos, l'alumnat que tingui cursada i no superada la matèria de primer curs no pot ser qualificat de la matèria de segon curs.
Amb posterioritat a l'avaluació final del curs, el centre ha de realitzar les proves extraordinàries de recuperació, ja programades prèviament, per a l'alumnat que no hagi superat totes les matèries en l'avaluació final. Els resultats de les proves extraordinàries s'han d'expressar mitjançant qualificacions numèriques de zero a deu sense decimals, o amb la menció "no presentat" (NP), quan calgui. Es consideren no superades les matèries amb qualificació inferior a cinc i el no presentat.
Les proves extraordinàries no es poden fer abans dels cinc darrers dies de classe, prenent com a referència el calendari lectiu que fixi la corresponent ordre per la qual s'estableix el calendari escolar del curs. Després de les proves extraordinàries tindrà lloc la sessió d'avaluació extraordinària. En aquesta, vistos els resultats obtinguts en les proves extraordinàries, caldrà prendre les decisions definitives del curs acadèmic respecte a la superació de matèries.
Els alumnes i les alumnes passaran al segon curs quan hagin superat totes les matèries cursades o no tinguin superades dues matèries com a màxim. Els alumnes i les alumnes de primer que no passin a segon curs han de romandre un any més en el primer curs i l'han de cursar novament en la seva totalitat si el nombre de matèries amb avaluació negativa és superior a quatre. En cas de rebre avaluació negativa de tres o quatre matèries a primer curs, els alumnes i les alumnes han d'acollir-se a una d'aquestes tres opcions:
En casos justificats, l'alumne/a pot matricular-se, novament i en la seva totalitat, de primer curs de batxillerat, de manera que pugui consolidar la seva formació en les matèries ja aprovades i millorar la qualificació obtinguda.
Els alumnes que en finalitzar el segon curs tinguin avaluació negativa en algunes matèries es poden matricular d'aquestes matèries sense necessitat de tornar a cursar les matèries ja superades.
Els alumnes i les alumnes no hauran de tornar a cursar les matèries treball de recerca i estada l'empresa un cop les tinguin superades, encara que no passin al curs següent.
Dret a la valoració objectiva del rendiment escolar
L'alumnat té dret a una valoració objectiva del seu progrés personal i rendiment escolar, per la qual cosa se l'ha d'informar dels criteris i procediments d'avaluació, d'acord amb els objectius i continguts de l'ensenyament.
L'alumnat i, quan és menor d'edat, els seus pares, tenen dret a sol·licitar aclariments del professorat respecte de les qualificacions amb què s'avaluen els seus aprenentatges en les avaluacions parcials o les finals de cada curs.
L'alumnat, o els seus pares, poden reclamar contra les decisions i qualificacions que, com a resultat del procés d'avaluació, s'adoptin al final d'un curs, cicle o etapa d'acord amb el procediment establert. Aquestes reclamacions han de fonamentar-se en alguna de les causes següents:
Reclamacions per qualificacions obtingudes al llarg del curs de Batxillerat
Les reclamacions respecte a les qualificacions obtingudes al llarg del curs, si no es resolen directament entre el professor/a i l'alumne/a afectats, es presentaran al tutor/a, el qual les traslladarà al departament o seminari corresponent per tal que s'estudiïn. En tot cas, la resolució definitiva correspondrà al professor o professora.
Reclamacions per qualificacions finals de Batxillerat
Per a cada una d'aquestes qualificacions el centre establirà un dia en què els professors i professores estudiaran i resoldran les possibles reclamacions. Si l'alumne o alumna no està d'acord amb la resolució, podrà reiterar la reclamació en un escrit adreçat al director o directora i presentat el mateix dia o l'endemà. Per resoldre aquestes reclamacions se seguirà la tramitació següent: